Digitální gramotnost: Virtuální a rozšířená realita ve výuce - Zeměpis
- Časová náročnost: 2 x 45 minut
- Kapacita: 20 - 30 dětí
- Úroveň: II. stupeň ZŠ
Žáci se seznámí s technologií virtuální reality a dozví se rozdíli mezi VR a AR i vyzkouší si různé způsoby zobrazení. Naučí se pracovat v aplikaci CoSpaces Edu, vytvoří si vlastní virtuální prohlídku a za pomoci VR a headsetu Oculus Quest 2 výstupy odprezentují.
Co na žáky při aktivitě čeká
1. Úvod - VR a AR
- Základní seznámení s technologií virtuální reality.
- Představení rozdílů mezi VR a AR.
- Kde se tato technologie využívá?
2. Představení různých způsobů zobrazení
- Představení zařízení pro VR.
- Headset Oculus Quest 2 a jeho ovládání.
- KMobilní telefon a tablet jako nejjednodušší cesta k virtuální realitě.
3. Představení aplikace pro VR CoSpaces Edu!
- Základní ovládání aplikace CoSpaces Edu s několika ukázkami.
- Možnosti zobrazení pomocí mobilního telefonu, tabletu a VR headsetu.
4. Tvorba vlastní virtuální prohlídky
- Hlavní města Evropských států a tvorba jejich prohlídky ve VR.
- Geografie Evropy, poloha, rozloha a členitost.
- Významné kulturní památky v jednotlivých Evropských městech.
5. Prezentování výstupů pomocí VR a headsetu Oculus Quest 2
- Prezentace vytvořených prohlídek mezi studenty.
- Popis obsahu, aktivit a detailů vytvořené prohlídky.
- Spojení všech vytvořených prohlídek v jednu a prohlédnutí na iPadech, PC, mobilních telefonech nebo VR headsetu Oculus Quest 2.