Digitální gramotnost: Každý se může naučit programovat

  • Časová náročnost: 75 min
  • Kapacita: 15 - 30 dětí
  • Úroveň: 2. až 9. třída ZŠ

Interaktivní lekce, díky které žáci zjistí, že naučit se programovat může opravdu každý! Na vlastní kůži si žáci vyzkouší naprogramovat vlastní hru pomocí vizuálních příkazů. V zábavném kvízu si následně ověří, co nového se na lekci dozvěděli.

Co na žáky při aktivitě čeká

Program lekce je vždy přizpůsoben věku dětí ve skupině.

1. Trocha teorie

Vysvětlíme si, co se skrývá pod pojmem programování. Seznámíme se s profesí programátora. Ukážeme si, proč je porozumění programování pro nás užitečné. Žákům představíme jedinečnou platformu Scoolcode, která umožňuje každému rozvíjet kreativitu a učit se programovat snadno a hravě přesně podle jeho věku a aktuálních schopností. Scoolcode dává prostor dovednost programování rozvíjet dlouhodobě vlastním tempem až k používání psaného programovacího jazyka.

2. Vlastní programování

Jaké to vlastně je být programátorem? Jak se vytváří počítačové hry? V rámci této tvůrčí části si to každý sám vyzkouší. V platformě Scoolcode budeme vytvářet jednoduchou hru pomocí vizuálních příkazů v podobě barevných bloků. Jedná se o nejjednodušší způsob, jak se naučit základy programování a rozvíjet schopnost algoritmického a analytického myšlení bez znalosti psaného programovacího jazyka. Malým programátorům zároveň přináší okamžitý pocit úspěchu, který je motivuje tvořit dál.

3. Zábava na konec a upevnění znalostí

V interaktivním kvízu si nakonec všichni ověříme, jaké znalosti o programování jsme během lekce získali. Na vítěze kvízu čeká malá odměna :).