Mediální gramotnost: Digitální stopa

  • Časová náročnost: 2 x 45 min
  • Kapacita: 20-30 dětí
  • Úroveň: II. stupeň ZŠ

Žáci se rozdělí do skupin a budou součástí interaktivní hry, která je provede jednotlivými aktuálně ve společnosti rezonujícími tématy v souvislosti s bezpečností na internetu, digitální gramotností a problematikou sociálních sítí.

Co na žáky při aktivitě čeká

1. Úvod – představení lektora, hry, rozdělení do teamů

2. Zadání jednotlivých úkolů

3. Prezentace žáků

4. Vyhodnocení hry

Úkoly:

1. Úkol – vyhledání tabletu na celé ploše v MEC

2. Úkol - heslo k tabletu

3. Úkol - zjištění emailu k zařízení - tabletu

4. Úkol – google image search

5. Úkol – získání nápovědy

6. Úkol - vyrobit fakový profil IG

7. Úkol – hledání padoucha a získání indicie

8. Cíl – nalezení trezoru s deaktivačním kódem