Mediální gramotnost: Digitální stopa
- Časová náročnost: 2 x 45 min
- Kapacita: 20-30 dětí
- Úroveň: II. stupeň ZŠ
Žáci se rozdělí do skupin a budou součástí interaktivní hry, která je provede jednotlivými aktuálně ve společnosti rezonujícími tématy v souvislosti s bezpečností na internetu, digitální gramotností a problematikou sociálních sítí.
Co na žáky při aktivitě čeká
1. Úvod – představení lektora, hry, rozdělení do teamů
2. Zadání jednotlivých úkolů
3. Prezentace žáků
4. Vyhodnocení hry
Úkoly:
1. Úkol – vyhledání tabletu na celé ploše v MEC
2. Úkol - heslo k tabletu
3. Úkol - zjištění emailu k zařízení - tabletu
4. Úkol – google image search
5. Úkol – získání nápovědy
6. Úkol - vyrobit fakový profil IG
7. Úkol – hledání padoucha a získání indicie
8. Cíl – nalezení trezoru s deaktivačním kódem